bronca a Google en FastCompany a raíz de su nuevo servicio de localización de hoteles. les acusan de dormirse en los laureles, de tener una política de innovación pobre, de no sacar provecho de su plantilla, etc. A modo de resumen, este párrafo, en el que compara a Google con el Microsoft de hace 10 años (!) en su política de sacar productos de mala calidad y de apoltronarse en su producto estrella sin buscar realmente el dar un paso adelante en la creación de valor, como hace Apple:
As Google grows, its willingness to float bad products is starting to seem a little bit similar to Microsoft, ten years ago. You know what’s also similar? Its dependence on a single cash cow that keeps them from caring whether any single side venture lives or dies. The direct contrast of course is America’s best design-driven company, Apple. Steve Jobs would rather die than release any new product that wasn’t a step-wise improvement over everything that existed before. That’s the mentality of someone that cares about whether people use a product. It’s the mentality of a designer. Google’s mentality is that of an engineer, content to labor over one cool feature at the expense of creating any overarching value.”
¡pobres ingenieros! siempre se las cargan ellos.

Anuncios